Pronumele posesiv cu valoare adjectivala in Limba Spaniola - Lectii de Gramatica Gratuite Online pentru Incepatori

Formele pronumelui posesiv cu valoare adjectiva in limba spaniola sunt:



Pers.

Un singur obiect posedat

Mai multe obiecte posedate
Un singur posesor
I
II
III
mi = meu, mea
tu= tau, ta
su = sãu, sa, lui, ei, dumitale, dv.
mis= mei, mele
tus= tãi, tale
sus= sãi, sale, lui, ei, dumitale, dvs.
Mai multi posesori
I


II


III
nuestro =nostru
nuestra=noastra

vuestro=vostru
vuestra= voastra

su= lor, dvs.


nuestros =nostri
nuestras=noastre

vuestros=vostri
vuestras= voastre

sus= lor, dvs.



In cazul unui singur posesor, cele trei persoane nu prezinta forme distincte pentru masculin si feminin, deci nu se acorda in gen, ci doar in numar cu substantivul care denumeste obiectul posedat.
Ex. He hablado con tu hermana/ tu hermano. = Am vorbit cu fratele tau/ sora ta.
Tus hermanos/tus hermanas se parecen mucho. = Fratii tai/ surorile tale seamana mult.

In cazul mai multor posesori, persoanele I si a II-a se acorda in gen si numar cu substantivul care desemneaza obiectul posedat.
Ex. Nuesta maestra tiene mucha paciencia. =Profesoara noastra are multa rabdare.

Persoana a III-a este identica la masculin si feminin, prezentand doar o forma pentru sg. si una pentru pl., si anume o forma pentru cazul unui singur obiect posedat si una pentru cazul mai multor obiecte posedate.

In lb. spaniola, ca si in romana, posesia mai poate fi exprimata cu ajutorul formelor pronumelui personal in dativ.
Ex. La peluquera me cortó el pelo. La peluquera cortó mi pelo. = Coafeza mi-a tuns parul.

Exista si varianta postpunerii adjectivului posesiv. Astfel, se folosesc formele pronumelui posesiv: mío, mía, tuyo, tuya, suyo, suya etc., iar substantivul se articuleaza cu articolul hotarat sau nehotarat.
Ex. La ciudad nuestra está en ruina. =Orasul nostru este o ruina.
Esa chica era una amiga mía= Fata aceea era o prietena de-a mea.

Keywords:
Lectii Limba Spaniola Online Gratuit - Gramatica, Exercitii, Vocabular, Dialoguri Text & Pronuntie Audio pentru Copii, Incepatori, Mediu, Avansati, Fara Profesor. Cursuri, Traduceri, Conversatii, Translator Spaniol-Roman, Roman-Spaniol, limbii spaniloe, gratis, gratuit, conversatie, tutoriale, rapid, invata mp3, video, invata limba in spania pe internet singur, muzica, cultura, filme, carti, dictionar, dictionare spaniole, atractii madrid, mancare, personalitati, ciatate, bani, munca, job, job-uri, locuri de munca spaniole, anunturi, spaniole, catalana, retete, radiouri, radio, teorie si practica, masini, iefine, locuinte, case, apartamente.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii
Participați la conversație

#buttons=(Acceptare !) #days=(220)

Sunt folosite Cookies pentru a va oferi o experienta optima! Info!
Accept !

Contact form