Prepozitia " a " in Limba Spaniola - Invata Gratuit Online fara Profesor

A ( la, in, spre, catre, pana la, cu)

-Indica directia si destinatia.

Ex. Vamos a España.=Mergem in Spania.

-Arata situarea fata alt obiect si distanta.

Ex. Mi casa está al lado de la escuela.= Casa mea este langa scoala.
Estamos a mil metros del mar.=Suntem la o mie de metri de mare.

-Indica modalitatea de a face ceva

ex. Las joyas se hacen a mano.= Bijuteriile se fac de mana. (manual)

-Arata timpul, ora sau varsta.

Ex. Llegó a los ocho.= A sosit la opt.

-Indica pretul partial al unui obiect.

Ex. Estas manzanas valen a dos euros.= Aceste mere costa vreo doi euro.

-Introduce complementul direct de persoana, dar se poate folosi si cu un substantiv comun ce denumeste un animal domestic, pentru a sublinia afectivitatea dintre animal si persoana.

Ex. Ellos han visitadoa sus abuelos.= Ei si-au vizitat bunicii.
Ví a tu gato, es muy lindo.= Ti-am vazut pisica, este foarte dragalasa.

-Introduce complementul indirect.

Ex. Le doy dinero a mi amigo. = Ii dau bani prientenului meu.

-Precede substantivele : costumbre (obicei), estilo(stil), moda( moda), tradición (traditie), uso (folosire).

Ex. Prepara la comida al estilo rumano. = Pregateste mancarea in stil romanesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii
Participați la conversație

#buttons=(Acceptare !) #days=(220)

Sunt folosite Cookies pentru a va oferi o experienta optima! Info!
Accept !

Contact form